Click Here To Main Page My Biodata To Share My Photography Artworks All My Stories Here Islamic Dakwah For Us Usefull Tips and Tutorial Order Here!

Friday, January 20, 2012

Teka Teki Paling Susah

salam... nk teka teki x?


1 Kadang2 aku kuat, kadang2 aku lemah, tak de bahasa 
yg aku takleh cakap tapi aku tak pernah pergi sekolah. Aku ni sape?

2 Jamal berusia 10 tahun dan Ibu Jamal mati. Ayahnya pula kawhin dengan perempuan lain. Pastu dia dapat adik tiri. Ayahnya telah wasiat hartanya kepada Jamal apabila dia sudah mati. Walaubagaimanapun setelah ayahnya sudah mati Jamal tidak dapat harta itu tetapi adik tiri dia je dapat kenapa?

3 Satu petang sepasang suami dan isteri sedg berada dlm perjalanan ke suatu destinasi. Tiba2 kereta diorg terbabas. Diorg selamat cuma enjin kereta dah rosak dan si suami nak pergi mintak tolong. Sebelum pergi dia tutup sume tingkap dan kunci kereta. Tapi bila dia balik semula isteri dia dah mati dan ada stranger dalam kereta tu. Kereta tu langsung takde kerosakan pecah masuk. Camne isteri dia mati dan camne stranger tu ada kat situ?

4 Sorg lelaki telah di temui mati meniarap kat padang pasir. Dia pakai beg galas nampak macam pengembara. Dia telah mati sejak 2 bulan lalu tetapi padang pasir tak dilalui oleh org sejak 3 bulan lalu. Apa sudah jadi?

5 Boleh tak seorg lelaki kahwin dengan adik janda dia?

6 Seorg ayah telah mewasiatkan syarikatnya kepada anak tunggalnya sebelum dia mati. Namun setelah ayah tu dah mati si anak kecewa dia tak dapat syarikat itu. Kenapa si anak tak dapat syarikat itu?

7 Seorg lelaki pelupa telah disuruh oleh ibunya utk mengepos surat. Sebelum dia pergi ke pejabat pos dia pergi ke restoran. Setelah dia nak keluar dari restoran penjaga pintu kata kat dia "Jangan lupa poskan surat ibu encik" . Dia berasa pelik dan kini dia sedang mengepos surat ibunya di pejabat pos. Tiba2 seorg budak perempuan memanggilnya dan dia menoleh ke belakang. Budak perempuan tu pun kata "Tahniah abang telah berjaya mengepos surat ibu abang!". Penjaga restoran dan budak perempuan itu 100% tak dikenali oleh dia mahupun ibunya. Camne perkara ini boleh berlaku?


















Jwapan:
Jawapan 1>GEMA
Jawapan 2>kerana Jamal mati terlebih dahulu sebelum ayahnya
Jawapan 3>stranger tu ialah bayinya dan isterinya mati masa melahirkan bayi itu.
jawapan 4>lelaki tu sebenarnya mangsa kapal terbang yg nak terhempas kat padang pasir. Dia pun terjun dgn beg payung terjun. Malangnya payung terjun takleh bukak jadi................
Jawapan 5>Tak boleh pasal lelaki tu dah mati...kan isteri dia dah jadi janda
Jawapan 6>syarikat ayah dia dah bankrap daa........
Jawapan 7> Ibunya telah menampal kertas kat belakang anaknya. Kertas itu berbunyi begini: Tolong ingatkan anak aku ni utk poskan surat ibunya



Dah Bace Tu Try Komen Pulak

0 Orang Suke Pink: