Click Here To Main Page My Biodata To Share My Photography Artworks All My Stories Here Islamic Dakwah For Us Usefull Tips and Tutorial Order Here!

Friday, March 30, 2012

NamaSayaPanjangSangatSampaiTakderRuangNakSpace!

Salam.. Tengah mala buta2 nie Nurul menghupdate kan? dah cm x der hari laen ke nk update..




Ape la entry Nurul harienie.. mepek jerw......
NamaSayaPanjangSangatSampaiTakderRuangNakSpace!

cmner Nurul dpt idea nie??
hermm........ Actually Nurul dpt idea nie dripd kwn Nurul sendiri...

Kalau korang tengok tjuk nie mesti korang ckp 
"Elleh, name yg koe taip tu yg pnjang..!"

Ea x??
Sebenarnye name cmnie hnye orng yg suke mengena kan orng laen jer suke wat cmnie...


Nurul x...


Ok la, Nurul nk bobo nie... hauuurmmmmmmmmmmmm!!
Mengaum Mengantuk seketika...

Nite guyz! slm.....

zZZZzzzZZZZZzzzzZZzz!!



Dah Bace Tu Try Komen Pulak

Wednesday, March 28, 2012

Memang Adat Pertandingan Ada Kalah Dan Menang

Slm.. ekhem...........


Entri kali nie agk power sikit.... hahahaaa......
Pade hari khamis yang lepas, Nurul gi tadarus kat sekolah... tpi x menang... hakz2.....



dah.. habis.....

xD

xla.. Dah memang adat pertandingan ade kalah ade menang.....
Kalau bukan Nurul yang naek atas pentas tu, sape lgi ha????

Memang Nurul ngaku, Nurul x pndai taraannum..... Sebab mmng Nurul x dpt crik guru tarannum.. hu2...
Nurul lmah dlm part tu.....

Actually, Nurul dah pernah msuk tadarus nie time thun lpas... Tapi thun lpas bru pes time msuk agk gugup......
And ramai sngat orng msuk..... Tpi cume 2,3 orng jer yg pndai tarannum..laen sume x...

Tapi skrang laen......
Hanya 2,3 orang yg  gety tarannum.... Yg laen sumenye gety....... Agak sadiz siket thun nie.....

X geysa la kan, x pat mengharumkan nme kola untuk dlm part tilawah nie.....
lagi pon sekolah Nurul yg jdik tuan rumah...

Kat tadarus Al Quran tu terdiri 3 kumpulan...
1) Kumpulan tilawah
2) Kumpulan hafazan
3) Kumpulan syarahan

nape Nurul msuk tilawah???

1) Tak yah susah2 nak apal.... Lagipon Nurul dh lme x apal quran sejak Nurul berhenti tahfiz... ea la, bayaran die dh mahal lar... hahahaa......
2) Kalau tilawah xyah nk pndang juri ngn penonton... Kalau syarahan kene pndang juri.. Nurul waat PLBS pun pndang tingkap.... xD...
cikgu pon suruh Nurul pndang die... tpi Nurul lgi gugup kalau pndang cikgu.... 


ok la benawnye x der idea nk wat entry nie... hehee... Nurul gi tadarus nie pon time khais lepas.... hehe


Gambar sekolah Nurul:


pkai bju biru tu Nurul... tidoo jap lar...hahaaa...

Jom kite tngok sape menang...




Dah Bace Tu Try Komen Pulak

Friday, March 16, 2012

Jawapan Bagi Teka Teki Dengan Diri Tadi...

Slm.. haip2..


Dah bace da teka teki yang nie?? KLIK SINI!




Nie jawapannye okey... Korang dah tulis kan jwapan korang??
X kirelah kat notepad ke, kat atas dahi ke... saya x geysa... ehhee
Kalau korang nk tulis at atas bumbung pun boley........




xD


Okla, membebel jer kan...


Ekhem...


Soalan pertama Nurul soal hutan kecik ngn hutan besar kan???


Kalau korang pilih hutan kecik, maksudnye, korang tkut nak tempuhi cabaran and, kalau korang belajar, korang hanya belajar jer... korang x der matlamat untuk hidup... contohnye korang g sekolah cume nak jumpe kawan, nak jumpe kekasih. cntoh tau... ia x?? ehhee....


Kalau hutan besar pulak walaupun korang dalam kesusahan, korang terpaksa laluinye jgak... walaupun orang x tau jln penyelesainnya cmner......




Jawapn untuk soalan ke2...
Jalan punya jalan terjumpa haiwan kesayangan right??


Kalau haiwan kesayngan korang kucing, korang mesti ada sedikit sifaat2 kucing...
Contohnya, kucing tu cute, manja, gebu, takut orang yg die x kenal...
Korang mesti ade siket ciri2 cm2.. ea x??


Jawapan untuk soalan ke 3...
Jalan punya jalan korng terjumpa haiwan yg pling korang tkut, benci....
Contohnya kalau korang pilih lipas.. means, lipas kan busukk, kotor, jijik...


That means, korang x suke orang yg busuk, kotor, jijik...


Kalau korang pilih harimau... mksudnya korang x suka orang yang garang sme korang.. ea x???






Jwapan untuk soalan ke 4..


Rumah papan
--> Maksudnye, korang boleh hidup dngn ape jua keadaan...
Kalau orng letakkan korang kat tempat laen, korang boleh hidup tnpa ada rasse kekok.. Korang juga sng nk bergaul


Rumah Batu
--> Korang suke hidup care sederhana... x suke kaya sngat, x suke miskin sngat.. Mybe korang jugak susah nak berinterasi ngn orng laen....


Istana
--> Walaupun korang dlm keadaan susah, korang cuba crik jalan yg pling baek.. Korang juga boleh menyimpan duit... Dan dengan duit tu, korang boleh buat apa shja.....






Jawapan untuk soalan ke 5


Meja bulat
--> Korang ada pendirian tetap.. Korang x suke ikut kawan.. Kalau kawan x nak gi tusyen, tpi korang nk pergi jgk, korang akn pergi.. "x"der kawan pun x pe la.. asalkan aku belajar... " Ea x??
pas2 orng yg meja bulat nie lbih suke memberi arahan dripd mendengar arahan...




Meja Segiempat
--> Korang berpenderian x tetap.. Korang juga suke ikut kawan... Korang lebih suke mendengar arahan dripd memberi arahan.. Ea x???


Jawapan untuk soalan ke 6


Cawan
--> Korang yg pilih cawan nie, hidup kene ada bimbingan.... Kene ade sokongan.... Korang x leh hidup tnpa orng yg korang sayang... Ea x?? ehhee


Gelas
--> Korang boleh hidup berdedikari.... x der orng yg sokong pun korang leh hidup......






********** Dah TamattttttT*********
Dah Bace Tu Try Komen Pulak

Thursday, March 15, 2012

Jom Maen Teka Teki Kenal Sama Diri

Salam... Pssst!!


Mcm pelik jer entry kali nie.. ea x????


hahaaaa.....


Korang tao x ape menda nye nie??


haahaa.. korang msty x tao kan????


kisah nie, time tu ade orang dtng kat kola Nurul..
ehehee... die ckp cmnie la..... tpi tjuk x tau la....


Korang kalau nak tahu sifat diri korang sendiri, korang kene jawab soalan nie ok.....???
 
Tapi, make sure korang kene tulis jwapan nie kat kertas dulu la okey!


           Pada suatu hari, berlaku gempa bumi yg dahsyat sekali.. ibu bapa anda telah pun kejutkan anda dari katil... Tetapi anda tidak sedarkan diri juga..... Tiba2, apabila anda sedar, anda telah pun aada d bawah pokok.. Tetapi di situ hanya anda seorang sahaja yang ada... Semua bangunan runtuh dan hanya anda seorang sahaja di situ...


 (Bayang kan tao....)


Anda terus panik dan lari lari lari dan lari...........
Apabila anda belari, anda ternampak 2 jenis hutan...
iaitu hutan kecil dan hutan besar....


Jika anda ada situasi seperti berikut, hutan manakah yg anda akn pilih??
Nurul akan kasik jwapan nnti...


BTW, apabila anda trus msuk hutan tersebut, anda takut... ttpi anda brani kan dir untuk msuk dan truskan perjalanan.........


Tiba2 anda ternampak haiwan yg pling anda suka......
Haiwan apakah yg pling anda suka??


Jwab! haiwan apakah yg pling korang sukaa??


Dan, anda trus angkat haiwan tersebut dan bawanya bersama... Anda sungguh gembira sekali....
Kerana ada juga makhluk yg terselamat dripd gempa bumi tersebut....




Jalan punya jalan...... tiba2 anda ternampak haiwan yg pling anda benci+takut+jijik.. Semua ada pada haiwan tersebut.....


Apa nama haiwan yg pling anda benci itu??
(Haiwan nie x kirelah serangga ke, katak ke, ular ke... tetapi kalau korang jumpe, korang lari..)


Jawab tao!! haahaa..


BTW, hari pun sudah menjelang senja... daripda pag lagi anda belum makan.. terasa lapar sangat.. dahaga sangat....


Tiba2 ada cahaya yg datang ke arah anda....
Anda pun pergi ke cahaya tersebut....


Jalan punya jalan..
Eh? ada rumah pulak???
Di situ ada 3 jenis rumah... iaitu 


1) Rumah Papan
2) Rumah Batu
3) Istana...


Pilih tau.. rumah mane yg korang suke dalam situasi mcmnie???


Daaannnn... korang pun buka pintu tersebut dan masuk ke dalam..
Anda sungguh gembira sekali sebab ada makanan di atas meja......


Di situ ada 2 jenis meja...
iaitu....


1)Meja Bulat...
2)Meja Segiempat...


Pilih!!


Di atas meja tersebut, ada jag... Anda haus sangat... dan anda pun ambek la cawan @ gelas yang korang nak tuangkan air tersebut...


Dalam situasi mcmnie, korag lebih suke cawan atau gelas??


Cawan yg ade tangkai tu tao....
Gelas yg besar dan ade tangkai tu.....




Klik sini kalau nak tahu jawapannya


Ok sampai sinie jer... tunggu jwapan dripd Nurul okey!!
Dah Bace Tu Try Komen Pulak

Monday, March 5, 2012

Jom Belajar Bahase Melaka..

slm...........

hehee..... lme x menghupdate..
almklumlah bnyak probz....

huhu.. Nurul cume sempat bw jerw...
laen x der... korang nye perkembngan Nurul tao tau...

Herm... sape la rindu kat blog Nurul kan..
x der la sepesial sngat dah blog nie........
ye dak?....

Ok... bek tu de story......



Korang tao x owg Melaka pun ade loghat sendiri tao... bukan owg Kedah, Kelantan, Sabah,Sarawak jerw ade loghat...
tpi Melaka pun ade...

Alaaaaaaaaar, sng jerw.. cume gugurkan perkataan r dan tukar kan r tu pade u....

erm.. x pham ek??

hehee.. contoh la Nurul kasik ayat
1) Ibu dan Ahmad nak gi pasar...
kalau bhase melaka plak, Ibu dan Ahmad nak gi pasau....
2) Ohh tidak, tadi baru je aq jumpe ular...
kalau bhase melaka plak, Ohh tidak, tadi baru je aq jumpe ulau....


hahaaa.. phamm x?
memandai je kan loghat owg Melaka...
hehee.... kalau korang nak gi Melaka, korang leh jgk gune loghat nie....
x la susah pun kan... xD


Ok la koran.. jumpe lgi!


Dah Bace Tu Try Komen Pulak