Click Here To Main Page My Biodata To Share My Photography Artworks All My Stories Here Islamic Dakwah For Us Usefull Tips and Tutorial Order Here!

Monday, March 5, 2012

Jom Belajar Bahase Melaka..

slm...........

hehee..... lme x menghupdate..
almklumlah bnyak probz....

huhu.. Nurul cume sempat bw jerw...
laen x der... korang nye perkembngan Nurul tao tau...

Herm... sape la rindu kat blog Nurul kan..
x der la sepesial sngat dah blog nie........
ye dak?....

Ok... bek tu de story......



Korang tao x owg Melaka pun ade loghat sendiri tao... bukan owg Kedah, Kelantan, Sabah,Sarawak jerw ade loghat...
tpi Melaka pun ade...

Alaaaaaaaaar, sng jerw.. cume gugurkan perkataan r dan tukar kan r tu pade u....

erm.. x pham ek??

hehee.. contoh la Nurul kasik ayat
1) Ibu dan Ahmad nak gi pasar...
kalau bhase melaka plak, Ibu dan Ahmad nak gi pasau....
2) Ohh tidak, tadi baru je aq jumpe ular...
kalau bhase melaka plak, Ohh tidak, tadi baru je aq jumpe ulau....


hahaaa.. phamm x?
memandai je kan loghat owg Melaka...
hehee.... kalau korang nak gi Melaka, korang leh jgk gune loghat nie....
x la susah pun kan... xD


Ok la koran.. jumpe lgi!


Dah Bace Tu Try Komen Pulak

2 Orang Suke Pink:

AMALINA YA'AKUB said...

hye dear dtg singgah n follow

Ain Dzaya said...

tak sia2 datang sini..blajar cakap bahse melaka..ehee