Click Here To Main Page My Biodata To Share My Photography Artworks All My Stories Here Islamic Dakwah For Us Usefull Tips and Tutorial Order Here!

Friday, May 25, 2012

Tanda2 Anda Jatuh Cinta

Slm.. hait korang..... Harienie Nurul nk menghupdate siket pasai cinte nie.....



Ha.. korang... ape sen senyum tu???? hahaaa.... kroang mesti nak tau kan, tnde2 korang tngh jatuh cinta???
Kalau jatuh cinta nie, kite snggop korbankan ape jerw untuk die.... Cinta memerlukan pengorbanan.. ea tak....

memandang harienie bezday Nurul, Nurul nk hupdate siket tntg isu2 cinta.....

1. Rindu

Setiap hari anda akan terbayang-bayang wajahnya dan terngiang-ngiang suaranya di telinga anda. Sehari tidak berjumpa bagaikan setahun lamanya. Saat itu anda akan resah dan tidak senang duduk dan kalau boleh anda ingin berjumpanya atau berhubung dengannya setiap saat dan setiap waktu.
Apabila anda tidak dapat berjumpanya anda akan menggunakan cara lain untuk melepaskan rindu mungkin dengan menghubunginya, itu pun jika si dia tidak sibuk atau menatap gambarnya dan tersenyum sorang-sorang dengan membayangkan apa sahaja yang boleh melepaskan rindu anda padanya.

2. Menjadi Manja Dan Romantis

Ada kalanya juga cinta boleh mengubah seseorang itu daripada seorang yang serius kepada seorang yang manja dan romantis. Mungkin selama ini anda tidak pernah membeli anak patung atau bunga, tetapi sesudah anda (lelaki) memiliki seseorang yang istimewa di dalam hati anda akan membuang perasaan malu anda untuk ke kedai dan membeli anak patung di hari jadinya.
Begitu juga dengan wanita, mungkin anda tidak pernah membeli selain dari barangan wanita anda akan ke kedai untuk membeli barangan lelaki untuk dihadiahkan pada si dia pada hari jadinya.

3. Sering Ungkapkan Kata-Kata Cinta

Secara tidak sedar anda akan sering mengungkapkan kata-kata cinta yang tidak pernah anda ucapkan sebelum ini. Kalau sebelum ini anda amat payah untuk mengatakan “saya rindukan awak”, “saya tidak boleh hidup tanpa awak”, “awak istimewa buat saya”, dan sebagainya pasti anda akan menyebutnya demi untuk meyakinkan si dia untuk menerima anda. Kadangkala sampai terbawa-bawa di dalam mimpi.

4. Filem Cinta, Lagu Cinta, Buku Cinta Dan Majalah Cinta

Secara tidak sedar juga anda akan mula berminat untuk menonton filem berunsur cinta, mendengar lagu-lagu cinta, membaca buku dan majalah yang berkaitan cinta. Sedangkan sebelum ini anda lebih berminat untuk menonton filem aksi, lagu-lagu rock, dan membaca buku komik. Itulah tandanya anda telah jatuh cinta.

5. Sentiasa Bersama

Disaat anda jatuh cinta, anda sentiasa ingin disampingnya dan kalau boleh setiap hari dan apa yang si dia dan apa yang anda lakukan ingin dilakukan bersama. Belajar, makan, menonton wayang, membeli belah dan sebagainya ingin bersama-sama. Anda akan merasakan anda tidak boleh buat semuanya tanpa si dia.
Walau sehebat mana pun anda jatuh cinta dengan si dia, jangan sesekali anda lupakan rakan-rakan dan ahli keluarga anda. Ramai yang jatuh cinta tetapi selepas itu mula lupakan rakan-rakan yang dahulunya selalu anda menemani mereka bersukan, makan, belajar, menonton wayang, membeli belah dan sebagainya dan juga begitu dengan ahli keluarga kerana cinta boleh mengubah anda. Anda harus ingat, sekiranya anda di dalam kesusahan belum lagi pasti orang yang anda cintai itu akan menolong anda, tetapi rakan-rakan dan ahli keluarga ini yang akan membantu anda dengan sebaik yang mungkin.

Dah Bace Tu Try Komen Pulak

Tuesday, May 15, 2012

Allahuakbar.... Kisah Ayat Al Quran Hilang.....



Salam..hek2 korang...... dah mkn lom?? dah mandi?
yang pling penting, korang dah slat lom.......
kalau lom solat gi solat cepat2.. nnti Nurul gigit karang baru thu.... huhu....


Ok, entry kali nie ialah, indahnya ciptaan Allah.. gmbar nie Nurul sendiri yang snap kat tepi sungai.. huhu.. cntik tu bile matahari tngh terbenam.. siap wat photoshoot lgi... heheee.....

Ape pndangan korang tntng gambar alam nie??

memang dah nnti alam kite nie akn musnah....
ade 8 lgi tnda2 akhir kiamat lom ade lgi....... 

Nurul nak citer nie..... harietu.. erm.. buaknnye nurul nk ckp akne cye jgk.. harietu, time Nurul bce ayat yaasin... Nurul selak2 le surah yaasin belakang2 tu... titibe ayat "WAHID" mksudnya satu... baris nye dah hilang... Nurul cm was2 jer, Nurul doa skli lgi.. ksik petunjuk..... Ya Allah, alangkah terkejutnya Nurul time tu.... x pastilah sama ada nurul nye khayalan semata2 atau pun salah cetak.. yg pasti, Nurul dh check btul2... iaitu ayat "ILAHU" menjadik "ILAHA"...
Nurul was2 lgi, sama ada Nurul slah tengok ataupun x... Nurul doa sekali lgi.. "Ya Allah, tunjukkan kebesaranmu" sebelum tu Nurul dh check satu persatu... mane baris yg x der....
Then, keesokan maghribnya, Nurul bukak blek ayat yaasin belah belakn tu... Subhanallah! Allah telah memakbulkan doaku dan telah menunjukkan kebesaranNya.... Ayat yang lain hilang baris lagi.....

Ke mana kah baris tersebut hilang?? inilah tnda2 besar hari kiamat...... ayat al quran semakin hilang....
dan Nurul dh menyaksikan sendiri... bukan ayat al Quran barisnya jer yg hilang....tp Nurul pernah tengok dngan kpale mate Nurul sendiri beberape helai muke surat al Quran dh hilang... tinggal bunga kat tepinye jer tinggal...

SUBHANALLAH! ALLAHUAKBAR!

Sabda Rasulullah s.a.w

Ertinya:

Daripada Huzaifah bin al-Yaman r.a. berkata: Rasulullah s.a.w bersabda; "Islam akan luntur (lusuh) seperti lusuhnya corak (warna-warni) pakaian (bila ia telah lama dipakai), sehingga (sampai suatu masa nanti) orang sudah tidak mengerti apa yang dimaksudkan dengan puasa, dan apa yang dimaksudkan dengan sembahyang dan apa yang dimaksudkan dengan nusuk (ibadat) dan apa yang dimaksudkan dengan sedekah. Dan al-Quran akan dihilangkan kesemuanya pada suatu malam sahaja, maka (pada esok harinya) tidak tinggal dipermukaan bumi daripadanya walau pun hanya satu ayat. Maka yang tinggal hanya beberapa kelompok daripada manusia, diantaranya orang-orang tua, laki-laki dan perempuan. Mereka hanya mampu berkata, "Kami sempat menemui nenek moyang kami memperkatakan kalimat "La ilaha illallah", lalu kami pun mengatakannya juga". Maka berkata Shilah (perawi hadis daripada Huzaifah), "Apa yang dapat dibuat oleh La ilaha illallah (apa gunanya La ilaha illallah) terhadap mereka, sedangkan mereka sudah tidak memahami apa yang dimaksudkan dengan sembahyang, puasa, nusuk, dan sedekah"? Maka Huzaifah memalingkan muka daripadanya (Shilah yang bertanya). Kemudian Shilah mengulangi pertanyaan itu tiga kali. Maka Huzaifah memalingkan mukanya pada setiap kali pertanyaan Shilah itu. Kemudian Shilah bertanya lagi sehingga akhirnya Huzaifah menjawab, "Kalimat itu dapat menyelamatkan mereka daripada api neraka" (Huzaifah memperkatakan jawapan itu tiga kali). 

H.R Ibnu Majah 

Dah Bace Tu Try Komen Pulak