Click Here To Main Page My Biodata To Share My Photography Artworks All My Stories Here Islamic Dakwah For Us Usefull Tips and Tutorial Order Here!

Saturday, September 13, 2014

Lukisan Semi-Abstrak


As-Salam



Nie antaa salah satu artwork aku... Lukisan nie kerja khursus untuk Seni Visual semester 3... Lukisan semi abstrak...

Ok, lukisan nie berdasarkan tema peribahasa... Tujuan buat lukisan berdasarkan peribahasa nie adalah untuk memupuk kefahaman peribahasa dalam seni visual... Peribahasa yang aku buat nie ialah "Bagai kera mendapat canggung"

Maksud canggung ialah dahan yang berada di sungai2... Sbb kera kan suka berpaut pada dahan kan?
n maksud peribahasa nie ialah orang yang tak berlenggang2 dengan sesuatu perkara.. Maksudnya ialah dari segi positifnya bila seseorang contohnya pelajar akan berusaha sedaya upaya dekat sesuatu tempat dan bila berjaya baru balik kat tempat asalnya

Kalau dari segi negatif pula bila seseorang pergi bekerja smpai terlupa dengan asal usulnya di kmpung....


bytheway, maksud semi-abstrak nie ialah lukisan yang kita faham sedikit... Atau kita boleh nampak lah apa yang pengkarya tu nak hasilkan... 

Begitulah ceritanya... Hehee..

Dah Bace Tu Try Komen Pulak

0 Orang Suke Pink: